Mijn verblijf op Kreta - Reisverslag uit Kreta, Griekenland van Theseus - WaarBenJij.nu Mijn verblijf op Kreta - Reisverslag uit Kreta, Griekenland van Theseus - WaarBenJij.nu

Mijn verblijf op Kreta

Door: Theseus

Blijf op de hoogte en volg Theseus

08 Februari 0032 | Griekenland, Kreta

En uiteindelijk kwamen we aan in Kreta. De kinderen waren misselijk van de reis, en 5 van de 14 kinderen gaven over. Ik voelde me misselijk maar ik kon me nog beheersen.

Koning Minos en zijn echtegnote hadden een prachtig paleis. Ze ontvingen ons en brachten ons naar de kerkers. Maar ik zag nog net uit mijn ooghoek de mooie prinses Ariadne. Ze keek mij aan. En iets in haar blik vertelde me dat ik meer met haar te maken zou krijgen.

de kerkers waren vies en stroffig, en de kinderen deden het in hun broek van angst, letterlijk.

Het was laat in de avond toen ik wat hoorde. Ik wachtte, en uiteindelijk verscheen er iemand uit de schaduwen. Het was prinses Ariadne. Ze zei dat ze ons zou gaan bevrijden, als ik met haar zou trouwen. Het was een moeilijke beslissing.

Na lang nagedacht te hebben ben ik tot mijn besluit gekomen. Ik zei ja. De volgende dag stuurde koning Minos mij en de 14 kinderen het labyrint in. Ariadne had mij een draad gegeven, zodat ik de weg uit het labyrint kon terugvinden.

Uiteindelijk kwam ik in de buurt van de Minotaurus. Dat wist ik, omdat het verschrikkelijk stonk. De Minotaurus was groot, en zag er sterk uit. Maar toch heb ik gewonnen. Ik volgde het draad terug naar de uitgang, waar de kinderen en Ariadne mij opwachtten. Samen vertrokken we stiekem uit Kreta. Onze eerste bestemming was het eiland Naxos.